Tuesday, September 23, 2008

My Baby is Back!

I had the best weekend ever and here's why!


My darling baby niece, Isabella or Issy as she's fondly known to us, is finally back YAY! She's back for the Raya holiday and though it's only for several weeks, the sight of her looking all grown-up like a huge Cabbage Patch Doll was enough to make sensitive me all teary, in a good way of course! :)

It was the best feeling to finally hold her sweetness after almost a year! Issy just turned 1 last week and she is such an active and lovable baby. Initially, when she first saw me entering the room, she was afraid to come to me and refused to look my way. See how she's scowling in this picture while her Mommy tried to comfort her?



After a while, she finally relented and came over to me and that's only because I enticed her with my handbag. While she was busy checking out my bag, I quickly took the opportunity to grab her for a bear hug! :)



I was so amazed to see baby Issy is happily crawling now. She can also stand and walk a few steps too, although she's still a little shy with me and refused to show off her skills with me in the room. I could not take my eyes off her, she was just so adorable in every way possible and she made me realize just how much I've been missing her these last nine months.




I also brought home some yummy goodies from UK, courtesy of sis and her hubby. Though there were plenty of goodies to pick from, I decided on this snowball coconut covered marshmallows only. With Raya around the corner, I can't afford to be indulging my sweet tooth whenever I want, so as hard as it was; I limited my choice to just one pack of goodies! A girl's gotta take care of herself and knowing me and my laziness to exercise, I decided the best way to look good in my Raya clothes was simply by not being overly greedy LOL!



And speaking of looking good, the beauty conscious in me would also like to recommend a new site I discovered called Splash Clinic to all my lady readers here. Besides being an avid perfume collector, who loves checking out new perfume sites in the blogosphere, I do love to share any other beauty information whenever I come across some good stuff online. Among the many Beauty Clinics I've found recently, Splash Clinic stood out from the rest simply because it believes that every client deserves to have only the best treatment. Now this sounds exactly like my type of clinic, if ever I'm in need of vein removal or botox treatment that is! I always stress on the best for everything I purchase. After all, if I'm going to be spending a huge amount of money for any thing, I deserve nothing less than the best! So drop by Splash Clinic when you get the chance. Who knows you just might find something of interest there for yourself as well! ;)

Okay peeps, it's already past midnight and I'm getting a sudden craving for something sweet. Looks like it's time to sink my teeth into those delicious marshmallows so I'll catch up with you guys later! :)


145 comments:

LadyJava September 23, 2008 at 1:21 AM

GP!!!!!! Yeay Baby Issy is back!!! Was this a surprise visit?? Wowee!! I'm so happy for you.. patuter you were so happy yesterday!!

Ohh.. she looks so pretty and chubby and cute and adorable and and and...lol.. eh eh i pulak yr excited.. heheh.. eeeeee geram.. give her a big huggy bear from me next time you see her ok..

Wow.. i guess you'd be spending more time with her these few weeks lah kan.. I won't be blame you dearie.. I would too!!!

LadyJava September 23, 2008 at 1:22 AM

eh lupa nak cakap.. hidung dia macam hidung you lah...heheh... and you look pretty too in this picture..;)..

Mariuca September 23, 2008 at 1:35 AM

Ha ha ha LJ!!! Now u see what I was talking abt yest eh? Sis said she might be coming back for Raya but it wasn't confirmed, until yesterday that is YEEHA!

Oh she does, she does look so cute, I geram betul u know yesterday! Dah la pakai baju cute with hood he he, felt like bringing her home with me yesterday but of coz cannot la, she sleeps with her mommy! I wan a baby just like my Issy, but for now I'm happy to be her aunt! :D

LOL! I have this baby pic of me and Issy looks just like me in that picture, acc to my mom la! ;)

LJ, u are my first commenter for this happy post! *Hugs*

Jean Chia aka Ms.Yummy~licious September 23, 2008 at 1:36 AM

wah, baby issy is looking so ever adorable lar! i love her curly hair!! and she has a cute chubby cheek and pretty eyes! aww.. so cute lar!! oh, she looks hugable too! May i? hehe.. of coz, u dun mind, rite! so, here's a big hug for you, baby issy!! :))

oh, i cant take my eyes off her! im sure you'll be sticking around her whenevr you can during her stay in malaysia, rite! do take more pics, k! she's so cute!! :))

Jean Chia aka Ms.Yummy~licious September 23, 2008 at 1:38 AM

oh, marzie, i see you're here, baru replied to LJ's comment. hehe. It's so great to catch u online at the same time! :)

i love her outfit too! :)

Jean Chia aka Ms.Yummy~licious September 23, 2008 at 1:47 AM

haha, marzie, i saw yr comment coming in at AGP! :)) thanks for coming all the way to let me know about baby issy! for sure, this is one of your best post that i would like to be among the first batch to comment in. :)

LadyJava September 23, 2008 at 1:48 AM

Yeay. me first commenter.. doing the dance now dearie.. goyang kiri.. goyang kanan...lolzz

Ehh memang macam you lah si Baby Issy tu..InsyAllah.. kalau you ada baby mesti cute macam emak nyer...heheh..

Capat dah big kan... I still remember you raya picture with her..

Are they staying at your mom's??

Mariuca September 23, 2008 at 1:50 AM

Jean!! We're online at the same time yay and thanks for coming over tonight sweetie! :D

Ha ha, me too love her curly wurly hair and it's so soft and she's just fluffy all around la! Of coz u can hug her to ur heart's content, once u hug her, very hard to let go!

I plan to take as many pics of her whenever I go for a visit, must make up for the 9 months of being without Issy! I think I took more than 100 pics yest, and still tak puas he he!

Ah cute kan her outfit? Lagi la make me wan to squeeze squeeze her LOL! :):):)

Mariuca September 23, 2008 at 1:52 AM

YAY! Thank you Roxy, meet my baby niece, Isabella! I've missed her so, happy she's back! :):):)

Jean Chia aka Ms.Yummy~licious September 23, 2008 at 1:59 AM

that's why lar, marzie. it's a rare moment that we're online at the same time other than at emila's. :)

haha.. wah 100 pics! great job wor, woman! and here i was asking you to take more pics. Now for sure i know we're gonna have a blast seeing baby issy's photos. can't wait to see more of her.

ah.. when u said fluffy, it really makes me wanna squeeze her tight tight! geram lar!! hehe :))

Mariuca September 23, 2008 at 2:05 AM

Awwww that's so sweet of u Jean and yes, for sure I want all my good buddies to be the first few commenters on this special post, love ya! :)

Mariuca September 23, 2008 at 2:08 AM

LOL! One more time now LJ, show u mean biz by shaking ur groove thang here he he! :D

I'm so happy to hear she looks a bit like her aunt he he, makes me feel even closer to her now! Ah tu lah, suddenly only she's so big, and yes...the Raya pic tu she was so tiny and helpless. Now...so active crawling around everywhere, nak makan apa org lain makan, semua she wants to try! Yup, they're in Subang now and everybody's so happy to have baby Issy back! :)

Mariuca September 23, 2008 at 2:11 AM

Ha ha ha Jean!! Come squeeze away! She's so fluffy she won't feel it LOL! I took lotsa pics yest but a lot were blurry cause she was moving around all the time, hard to make her stay put! :D

Yeah Jean, I saw ur comment at Emila's, I hope to see u start fresh with ur mengomen-ing for the October giveaway, some more it's a special one, mesti lagi best and FUN! ;)

LadyJava September 23, 2008 at 2:22 AM

Yelah.. they sure grow very fast eh.. so you gonna spend more time in Subang now that she's here then ke??

SHIELA September 23, 2008 at 4:59 AM

your niece is so cute...like you :)
it's nice to have a baby around, that is why you need to have one :)

Emila Yusof September 23, 2008 at 5:03 AM

Yay! Issabella is back! Glad to hear she's back for the raya! Oh, she's looking so cute!! Geramm!!! Nak cubit pipi sikit! cubit, cubit!

Mariuca September 23, 2008 at 5:12 AM

LJ, usually balik Subang on weekends je, so will only be seeing Issy then I guess. Good thing MIL also in Subang! ;)

Me watching FRIENDS now, can u imagine..at 5.15am...he he! Whatcha doin?

Mariuca September 23, 2008 at 5:15 AM

Yay, thank you Shiela! I can imagine having a baby in da house, but I bet it's a lot of work and responsibility too eh? For now, I'll just enjoy having my baby niece around before she goes back to UK! :):):)

Mariuca September 23, 2008 at 5:16 AM

Emila, thank you dear! Ah menantu DD dah balik dah, and semakin comel and chubbs! I oso wan a baby girl la like dis he he! :):):)

LadyJava September 23, 2008 at 5:18 AM

oohh...weekend pun ok... hari raya pun dah dekat..

Watching Friends?? lol!!.. we just had sahur.. ini tengah munching2 snacks..

Mariuca September 23, 2008 at 5:39 AM

He he, enjoy ur snackeroos! Hey u're gonna make ur sambal goreng again for Raya this year? ;)

LadyJava September 23, 2008 at 5:42 AM

Snackeeross.. eheheh.. i love your words.. eh you never did tell me what apalas was?? lolzz

Sambal goreng?? hmm.. not sure lagi.. kalau malas tidak kot.. kita tengok mood in next week..lolzz!! what are you cooking??

Mariuca September 23, 2008 at 5:49 AM

HA HA HA HA!!! APALAGAS u mean? He he he, what did u think it was huh? Ok..apalagas is APA LAGI !!! He he he, makes sense or not? ;)

Me cooking for Raya??? Ahem, dunno la, but my sambal kacang and beef rendang is actually quite the YUMS u know? Rendang I pedas, alamak now terhungry pulak talking abt this he he..what time kita nak tidur ni??? ;)

LadyJava September 23, 2008 at 5:55 AM

LOL!!!! Apalagas pulak...lolzz!!!! mana datang S tu....lolz!!!.. funny lah you..

Alamak terhungry.. baru masuk subuh dah...lolzz!!! hmm.. ah ah lah.. bila nak tidor ni...heheh.. you dah ngantukke?

Mariuca September 23, 2008 at 5:59 AM

He he actually apa lagas B created he he! So if we use apalagas, that means we're really serious lol!!

I think I'll sleep at 7am, u? He he funny la we all, can plan what time to sleep, some more tidur bila dah pagi! ;)

LadyJava September 23, 2008 at 6:02 AM

How can you be serious with such a word?? I think kalau i guna mesti i gelak guling2 heheh...Wah B also can create words eh..lolzz!!!

7am?? hmm.. we'll see.. ini pun A tengah buat video ni.. so mmg teman dia sampai siap kot..hehe..

Org bangun kita tidor.. baguih betul lah..lolzz

Kim September 23, 2008 at 6:06 AM

ohhh goodness Mariuca...your niece does look like a very cuddly cabbage patch doll !!!!
she has those cheeks that you want to pinch lol and such beautiful curls :)
you must be so happy to have your sis visiting....
enjoy those marshmallows ;)

Kim September 23, 2008 at 6:07 AM

ps ...
you have the new commenting system installed?
lovely !!!

Mariuca September 23, 2008 at 6:12 AM

Ohhhh I meant... when we use apa lagas, we are trying to stress the meaning for that particular thing we're referring to he he...so let's say u say u like my Coach bagasi, and I say apa lagas to u, dat means I'm saying, apa lagi, beli la, as in seriously u shld get the bagasi, ha ha ha!!!!

Oh yeah, so many other words la we create, and some for sure other peeps won understand he he!

I wonder what time we'll bangun today! I say 1pm for me he he! ;)

LadyJava September 23, 2008 at 6:16 AM

OOhhhh!!! heheh.. now I know..lol.. eh how much you bought that bag for eh.. I tengok harga online.. nak terbeliak mata I.. tapi kalau worth it why not kan?? Apalagas!! lolz

I can never remember all the new words you use lah..lolzz!

1pm?? silap2.. i baru masuk tidor kot.. hehe

Mariuca September 23, 2008 at 6:17 AM

Kim!! Morning dear! And yay, thanks so much for picking up on the Cabbage Patch Doll bit in my post, you totally rock he he! I love my baby doll, isn't she the sweetest? And trust me Kim, it's very hard not to bite those chubby cheeks when I kiss her LOL! :):):)

Oh what new commenting system Kim??? And speaking of comments, u are now also on my Top 10 Mariucans list over at Mariuca yeeha!! ;)

Mariuca September 23, 2008 at 6:23 AM

LJ! U used it perfectly in that sentence he he!! Good job! :)

Aiya, I really can't remember cause it was in Rp kan, and I was always confused masa kat Bandung, as in converting Rp to RM. But seriously tak mahal, lemme check my c.card statement later and I'll sms u okay? ;)

LadyJava September 23, 2008 at 6:29 AM

Chewah.. pandai lah I ...lolzz!!

haha.. jgn cakap pasal converting lah.. i kira pun jadi tak reti.. coz all beribu and ratus ribu kan...i was at a supermarket once.. and since I panic with the amt.. I just pour out what I had on the counter and ask the lady to just take the amt..lolzz!! everyone laughed.. buat malu jer.. after that I used CC for all my purchases...lolzz

Ok.. sms me ok.. maybe boleh pesan farah kalau dia pegi next year ...lolz!!.. or can get Trin to buy for me something nice from Coach as well and send it to me..hehe

sasha September 23, 2008 at 9:34 AM

Ayay! She is so cute! I love her curly hair :)

naomi September 23, 2008 at 10:33 AM

baby issy is so cute!! bet it feels great to hug her, she's like a stuff toy, haha!

Monica September 23, 2008 at 11:49 AM

awww..baby Issy is so CUTE la!!! and I feel like wanna squeeze her! no, no, no, hug her! how can I squeeze a baby, right? :-D

Sushi September 23, 2008 at 12:22 PM

AWWW!! Baby Issy has grown! Already crawling, so cute, and the longer hair? Awww...Looove babies and she's a cutie pie. Isn't it cool to have a baby around GP? Mama has some friends with babies and when they came over for BBQs this summer, I licked their feet but my parents told me: Sushi no no!! Anyway, I love babies and they love me back :) Woofies to you & Issy xx
PS: Enjoy the snowballs, YUM!

bonoriau September 23, 2008 at 2:28 PM

Marzie RP100 ribu= RM36, RP10 ribu=RM3.60...don't confuse Bandung is textile heaven..Most of Pedagang Pakaian will buy from Bandung....really cute deh this girl..remember my cute youngest kids.

Farah Deen September 23, 2008 at 2:42 PM

oh....and I would get all teary too if I had a niece/ nephew staying so so far away from me. I know because when Finaz was in the UK, she used to cry whenever she comes home and see the kids, even when she talks with Syabil on the phone, I can tell that she's like crying! LOL

Issy has sure grown up to be such a pretty little doll! Memang geram tengok pipi tu, so cute. I love her hair too, so curly (just like Daryn's actually). GP, I bet you'll be visiting her everyday and you'll make her love you just before she leaves for UK again. but hey, don't think of that now, enjoy her while she's here. Uli dia habis habis! :)

Kisses to the sweetie pie!

Nessa September 23, 2008 at 2:55 PM

Oh my!!! Isabella's back!! Look st her cheeks!!!! Agagaga... aiyoh, I'm all gooey inside... hehe

She's so adorable and cuddly, rightly said when you wrote she's like a huge Cabbage Patch Doll! LOL!

I'm sure you'll be spending lotsa time with your niece. Well, snap loads of Isabella's pics ya.

Spiff, The Spaceman September 23, 2008 at 3:06 PM

Besarnyer that little girl already la :D Like Nessa said, we want more pictures ... LOL!

Mariuca September 23, 2008 at 3:23 PM

Ha ha, me too LJ!!! One time, I thought something was belasan RM, so happily bought, then when my credit card bill arrived, it was actually puluhan RM lol!

I bought the bagasi at Tas Tangan, and they have like grade A, grade B stuff. It was a huge store with lotsa bagasis, but I loved the Coach and another LV bag the most. If u go mesti ul like this store oso, eh why not u go to Bandung, cheap only mah!!! :):):)

Mariuca September 23, 2008 at 3:25 PM

LOL! Thanks Sasha, I love her curly hair too! I was playing with her hair the whole time I was there! :):):)

Mariuca September 23, 2008 at 3:29 PM

Naomi!! So nice to see u here at MPG today YAY!

Ha ha ha, it does feel great to hug my little baby toy here, and it's hard to let go! She's so warm and cuddly, I bet it must feel great to sleep while hugging her too! :):):)

Mariuca September 23, 2008 at 3:32 PM

Thank u Monica! And of course u can squeeze-squueze her, she's so adorable, u can't help but to geram her u know? He he he! :):):)

Mariuca September 23, 2008 at 3:36 PM

MEOWIES!!! Thanks Sushi! Yeah, it's so nice to have her back though I can only see her on weekends when we visit her at my parents' place. Must see her as often as I can while she's here, so I can soak up all her baby cuteness before she goes back to UK!

And of coz babies love u, u're too cute for words WOOFIES! :):):)

Mariuca September 23, 2008 at 3:41 PM

LOL! Oh thanks Bono, mmg I confuse masa kat Bandung, siap pakai calculator lagi, but still tak sure! But overall, most of the stuff in Bandung memang murah compared to here. Lain kali I pergi, I'll bring an even bigger bag he he he!

Thanks Bono, I love my baby niece too. She is the most adorable thing to me right now yay! :):):)

bonoriau September 23, 2008 at 3:49 PM

Check this maybe interest you http://make-homemade-fragrances.blogspot.com/2008/09/worlds-most-expensive-perfume.html

Mariuca September 23, 2008 at 3:50 PM

Yay Farah is here! :)

Awww Finaz oso sensitive ye? So cute but totally understandable! Esp when u're in another country, you'll feel the distance even more kan?

Oh she is, she is a pretty little doll kan Farah? And me too, I love her curly wurly hair!! I just want to buy all the cute stuff and dress her up in them! And yes, I'm definitely gonna make her love me even more than before, she's really such a joy to have around. Some more she's like the first grandchild, lagi la manja! :):):)

Mariuca September 23, 2008 at 3:58 PM

Ha ha ha, thanks Nessa! I love la my Cabbage Patch Doll with the chubby cheeks ni, geram to da max! I feel like kidnapping her for one day, but for she'll miss her mommy too much.

I'm gonna take as many pics of her while she's here and save them so I can have some Isabella posts later, even after she's gone back to UK! Now is the time to enjoy her fluffiness LOL! :):):)

Mariuca September 23, 2008 at 4:02 PM

Oh thank you Spiffy, she's so big oredi kan? I love my baby doll and u can bet there will be more Issy pics later yay! :):):)

Mariuca September 23, 2008 at 4:06 PM

WOW, thanks Bono! I'm always interested when it comes to perfumes LOL! Will check out the link for sure, you're da best! :):):)

Raquel September 23, 2008 at 4:56 PM

Hi Mariuca, I like those fat chicks...she's so adorable and cuddly.

By the way, you have an interesting hobby. I love to collect perfumes too, I like the tiny one with 5ml content only. I only after the bottle and display it in my glass cabinet.

LadyJava September 23, 2008 at 5:29 PM

heheeheh... A tak minat travel esp if it just for shopping lah..hehe..

I pun shopping siap pakai calculator but still konpius..hehehe..

Wah everyone's soaking in Baby Issy's presence and cuteness..hehe... who wouldn't want to cubit her pipi..hehe

Rozella September 23, 2008 at 7:10 PM

Marzie!! I don't see my name on here either! Hahaha Are you sure you got the right person? :P

Btw, baby Isabella looks gorgeous and the marshmallows look so yum!!!!

elaine September 23, 2008 at 9:32 PM

Your niece looks soooo adorable. :)

Jean Chia aka Ms.Yummy~licious September 23, 2008 at 11:00 PM

baby issy, aunty jean is here again for a big hug!! hehe.. yay, i love the fluffy u!! :))

that's why lar, marzie! im thinking to go all the way right from the beginning for the oct giveaway! :))

EastCoastLife September 24, 2008 at 1:44 AM

She is so cute!! And she's going to be as pretty as Mommy and Aunt when she grows up.
*sends kisses*

Tammy September 24, 2008 at 1:46 AM

What a beautiful little girl!

Mariuca September 24, 2008 at 2:08 AM

Thanks Raquel, I love chubby babies too he he!

Hey!! I collect the minis too! The 15ml ones, would love to see your collection! I have mine in display boxes, have 8 boxes so far. I'm so happy to meet another perfume collector YAY! :):):)

Mariuca September 24, 2008 at 2:09 AM

LJ, I wan to go for another vakasi la, but dunno where. Must kira duit dulu, nak beli lappy lagi...so many things to buy and so little dough LOL! ;)

Come cubit Issy's pipi, gigit also best! :)

Mariuca September 24, 2008 at 2:12 AM

Rozella, you were on my list dearie, but sekejap je someone else took over boo hoo! Hope to see u on the list for September okay, come mengomen away when u're free he he!

Oh thanks cutie, baby Issy is such a delight and best to hold her now that she's bigger and chubbs! Love her! And the marshmallows mmg YUM, so soft and tasty, not like the usual ones we get here! :):):)

Mariuca September 24, 2008 at 2:13 AM

Thanks Elaine, I think so too YAY! :)

Mariuca September 24, 2008 at 2:14 AM

Hello Aunty Jean, come hug fluffy Issy, she loves bear hugs! :)

Okies woman, I'll be waiting for u in Oct okay, this time better strategize from now, if ya know what I mean? ;)

LadyJava September 24, 2008 at 2:14 AM

Wah! Another vacation?? yelah B's birthday is coming kan??

Gigit?? alahai cian dia..lol...takper lah gak..come here cutie pie.. Aunt LJ nak gomoiz and gigit2...heheh

Mariuca September 24, 2008 at 2:21 AM

YAY! Thank you for the kisses ECL, I love showing her off lolz! :)

Issy is such a baby doll to me and I can't get enough of her, too bad she'll be going back to UK in a couple of weeks! :(

Mariuca September 24, 2008 at 2:22 AM

Awwww thanks so much Tammy, I adore baby Issy! *Hugs*

Mariuca September 24, 2008 at 2:24 AM

LJ! B's b'day is this Fri actually and I still dunno what to get him. The C & C game was supposed to be one of his pressies, but of course I have to get him something else. ;)

How not to gigit baby Issy's pipi, dah la fluffy!! ;)

LadyJava September 24, 2008 at 2:29 AM

Yelah ah..this Friday eh... so you're gonna be going anywhere or not?? hmm still have not gotten a present?? hehe... tak ke lewat dah??

eh.. support contacted you already??

Oklah gigit2 jugak lah...eheheh

Mariuca September 24, 2008 at 4:00 AM

Oh don worry, we always give belated pressies one, cause we both dunno what to give each other he he! Will most prob go somewhere masa Raya holiday nanti, but still dunno where yet. Nowhere far la cause don wan to send the kids for boarding. ;)

Imelda September 24, 2008 at 7:41 AM

How cute is Issy baby, here.i miss hugging a baby in years.

Btw, sis. i don't whats wrong with my EC widget but i emailed EC already about this.

ImitationAngel September 24, 2008 at 8:05 AM

She is a beautiful baby. Those snowballs look good too.

NafaSg September 24, 2008 at 10:13 AM

Yippeeeeee!!! Li'l Issy is in the house!!! And every time we get to see her pics, she just gets chubbier. Miss her a lot lah. Please help us send our hugs and kisses to her ok?? =D

marvic September 24, 2008 at 10:41 AM

baby issy is so adorable la..i pun nak peluk kuat2...

Bobby September 24, 2008 at 1:55 PM

Hi Marzie! She is absolutely adorable!!! She sure has grown some serious hair huh?

J@n!ce September 24, 2008 at 4:59 PM

Look how much baby Issy has grown. She was just a baby when she left !! How nice to have them back for Raya. Must really spend more time together. Have fun, sweetie :):)

Jean Chia aka Ms.Yummy~licious September 24, 2008 at 7:37 PM

hahaha, okok! I shall not disappoint you! Let's toast to the Oct winner! ;)

mangosteenskin September 24, 2008 at 10:35 PM

wow, baby issy is soooo damn adorable. she look just as cute as cupid. i love babies with curly hair!

Empty Streets September 24, 2008 at 11:35 PM

awww she is so cute :) so chubby at the cheeks and such a cute smile. You really are blessed Marzie having such a cute little angel visiting your side of the world :)

Farah Deen September 25, 2008 at 1:07 AM

Oh, Issy is the first grandchild? COnfirm la manja habis, just like Syabil in my family! (which is why he's so manja and Daryn is so tough) LOL

GP, I tell you, accessories for baby girls are all so cute and you'll go mad when you see them (which is why I prayed for a girl when I was pregnant again after SYabil) :) That's not all, don't even get started on the pretty clothes. :)

Kisses to the cutie pie.

Jean Chia aka Ms.Yummy~licious September 25, 2008 at 3:54 AM

marzie, im here to drop off AGP! so hardworking lar me these days. I must get into yr list! must!! :)

Sushi September 25, 2008 at 4:26 AM

Hi Marzie,I bet you don't stop going to your parents now :)
I'm curious about these Raya clothes and holiday, are you gonna write a post about it? ;)
Bear hug baby Issy for me, will ya?
xoxo

phatelara September 25, 2008 at 2:03 PM

Hi GP! Issy is super adorable! I can totally relate, I had lots of fun with my babby cuzzy Oliver and I think he's about Issy's age, though he can already walk! Sampai lenguh tangan jugak wanna carry him. :):) Babies are cute!! Hugs for Issy and you too. :)

Mariuca September 25, 2008 at 4:10 PM

Thank you Imelda! Hugging baby Issy is the best feeling in the world, that's for sure! ;)

I tried dropping on ur EC yesterday too, but the same message appeared. Hope u get things sorted out with EC soon. :)

Mariuca September 25, 2008 at 4:12 PM

Yay, thanks so much Angel and you're right abt those snowballs YUM! Have a good one! :):):)

Mariuca September 25, 2008 at 4:16 PM

Yay, thank you NAFA! GP missed her tons too, so happy to hold her again and yeah...chubbs kan Issy? But oh so cute!!! I'll send your hugs and kisses to baby Issy! :):):)

Mariuca September 25, 2008 at 4:18 PM

LOL! Come we hug her together-gether Marvic! Thanks for dropping by MPG today sweetie! :):):)

Mariuca September 25, 2008 at 4:19 PM

Yay, thanks Bobby and I love Issy's curly hair! It's so soft and fluffy he he! :):):)

Mariuca September 25, 2008 at 4:21 PM

Hi Jan! I'm thrilled to have Issy back home for Raya, missed my cutie pie so much, so it was a wonderful surprise to see her looking all chubby and pretty last weekend YAY! :):):)

Mariuca September 25, 2008 at 4:38 PM

Hi Jean! I'm rooting for AGP to make an appearance here at my TD list, Go Jean Go! :)

And yup, for sure we'll be competing for Emila's Oct giveaway esp since it's a special one, can't wait! ;)

Mariuca September 25, 2008 at 4:40 PM

Manggis!!! I LOVE ur cupid comment ha ha ha!! Mmg comel la baby Issy and her curly-wurly hair is da best part, thanks Manggis! *Hugs*

Mariuca September 25, 2008 at 4:52 PM

Thank you Metz! I'm happy to have my baby niece home for the holiday and will take as many pics as I can. :)

Oh and I'll def miss those chubby cheeks when she goes home! :(

Mariuca September 25, 2008 at 4:55 PM

Farah, Issy is the first and only grandchild, so lagi la manja! I'm def gonna get her some pressies to bring back home to UK, most prob will shop after Raya. Puasa time tired la to walk around in shopping centres he he and I too can't wait to see all the cute girly stuff for baby girls! I am gonna have so much fun! :):):)

Mariuca September 25, 2008 at 4:58 PM

MEOW Sushi! Actually, I can only see Issy on weekends when I visit her at my parents' place. They're staying in another area you see, so I can't be visiting them every day, as much as I'd love to. Oh def a bear hug from u for baby Issy, she'd love that!

I'll prob post some Raya pics of baby Issy later, so wait for my post then okay? :):):)

Mariuca September 25, 2008 at 5:01 PM

Yay, Debbs is back! Thanks for the hugs Debbie and yeah... I oso like to carry baby Issy! So cute to see her struggling trying to get out of my bear hug ha ha, then she'll crawl away quickly like a cute big fluffy cat LOL! Glad to hear u had fun with ur baby cuzzy, hope u took pics! :):):)

Jean Chia aka Ms.Yummy~licious September 26, 2008 at 12:49 AM

thanks, lovely! with u by my side, im sure im gonna make it to yr list! watch me! :)

Nessa September 26, 2008 at 10:28 AM

Hi Marzie!

My handbag tag is up, come see lar :D Ni must komen cos my position in your Top 10 Mariucans is precarious!

Nessa September 26, 2008 at 10:30 AM

It's me again... haha

So, da habis makan Snowballs tu ke? Sedap tak? :)

Shinade September 26, 2008 at 10:32 AM

Oh GP,
She's simply adorable....she's beautiful!!

No wonder you got teary eyed.

Give Issy a great big kiss from....all the way from Oklahoma, USA!!!

Hugs sweety:-))))

phatelara September 26, 2008 at 12:00 PM

It's funny that I didn't take any photos with baby Oliver as I was the camera-person most of the time. I did took photos of him but using my dad's camera, since I left mine because it was giving problems. :):) I'll ask my brother to email the photos to me asap.

Oh ya, I love marshmallows, but I've never tried any with coconuts! Are they good?

Nessa September 26, 2008 at 3:04 PM

Just to inform you, your perfume will be shown this Sunday :D Hope you'll like it.

OK, I'm off to go and vote for you for the Blognet Awards! Good luck :D

Mariuca September 26, 2008 at 4:19 PM

Yay! Really hope to see u here soon then Jean and I know u can do it! Happy weekend sweetie! :):):)

Mariuca September 26, 2008 at 4:22 PM

Ha ha ha! Nessa, u are doing great here woman, a few more days before Oct and u have secured ur spot at number 7, now maintain! :)

Thanks for doing the handbag tag too, hope u had fun! Oh...the snowballs mmg lazat, I love! Got only 2 left, saving he he!! ;)

Mariuca September 26, 2008 at 4:25 PM

Thanks so much Jackie, I love my baby doll and you too for the hugs and kisses! All the way from Oklahoma too, I'm sure Issy will be smiling when I send her ur love yay! :):):)

Mariuca September 26, 2008 at 4:29 PM

Okies, looking forward to the pics Debbs, mesti comel ur cuzz! :)

Aiyo woman, damn tasty la the marshmallows, some more choc coated and then coconut sprinkle! Fuyoo, best one I've ever tasted. Only have 4 in the box, so now tinggal 2 je, must kirim my sis some more la like this! ;)

Mariuca September 26, 2008 at 4:35 PM

Yahoo!! Perfume galore at Mumblings this Sunday, I'll be sure to check it out Nessa! And thanks for the vote sweetie! *Hugs*

Mariuca September 26, 2008 at 4:48 PM

C.U.T.E. indeed Grandy, thanks dear! :):):)

Nessa September 26, 2008 at 5:30 PM

Yay!! I'm in the top 10 Mariucans again... hehe

2 more left? So slow you eat... if it was me, finish already!!

Mariuca September 26, 2008 at 5:44 PM

He he, see... I knew u could do it Nessa, syabas! :)

Yeah, cause saving kan..only got 4 in the packet, so B took one and I took one, tinggal 2 only! Maybe I'll have it tonight, cause it's really YUM! :):):)

Nessa September 26, 2008 at 6:24 PM

Another one... just to be ensure my position! LOL

Laa, tak bagi Phoebe sikit ke?? :D

Tina September 26, 2008 at 9:10 PM

what a little cutie she is! lovely pics of the both of you

phatelara September 27, 2008 at 2:44 AM

Wah, choc and coconut, what a combination! Hehe definitely must kirim more next time. Just wondering, are they made in the UK? Coconut is an exotic ingredient for European-made candies.

Actually I took quite a number of photos of my cousins and aunts and uncles, my dad bakar lemang for makan2 after the prayer, my sis masak mixed vege and etc. But I didn't copy any of the photos. Nanti la k..hehe

Sushi September 27, 2008 at 5:28 AM

My blog smells really good today :)
Whoosh, whoosh!

Mariuca September 27, 2008 at 5:44 AM

Nessa! You are number 5 now sweetie woo hoo!

Oh I ate oredi my last marshmallow but B still has his hmmmmmm... ;)

Mariuca September 27, 2008 at 5:46 AM

Debbie, yeah made in UK and seriously la so soft the marshmallow! I had my last one just now, and tak puas gitu he he!

Wah bakar lemang all, mesti sedap! I heard that Sarawak has some vege not available here. Must be interesting and yum! ;)

Mariuca September 27, 2008 at 5:48 AM

YAY! MPG is back at Sushi's home, thanks cutie! Woosh woosh! :):):)

Kim September 27, 2008 at 8:20 AM

oh I meant the display comes up in pink boxes when you click on the permanent link .. very pretty :)
yay I'm a top commenter :)
thanks for advertising at laketrees Mariuca :X)
have a wonderful weekend !!!!

Empty Streets September 27, 2008 at 10:32 AM

Hi Marzie,

just dropping by to see how you were and from the looks of things the cute little angel is keeping the Genie Princess preoccupied hehehe :) Eid is coming and that is a holiday here too so happy eid in advance too heheeh :)

phatelara September 27, 2008 at 12:59 PM

Eh ye ke? You heard from whom about the vege? I think you can find them here but very rarely. Kalau ada pun, mesti mahal! :)

You must come to Kuching one day. Though we don't have many huge malls, but I'm sure you've heard of many interesting places to visit there. Pssstt..we have luxury hotels too, if that's what you fancy! :):)

The Mad Tomato September 27, 2008 at 3:28 PM

Hi Mariuca! Howdy?

I've got something for you HERE. Please come check it out and let me know what you think.

Mariuca September 28, 2008 at 5:38 AM

Ohhhh I see, thanks Kim! That's part of my new template, thanks for noticing, u're such a dear! :)

Happy to see u on my TC list and I can't wait to see MPG at Laketrees yay! Happy weekend to u too Kim! :)

Mariuca September 28, 2008 at 5:39 AM

Thanks Nick Metz he he.. just love calling u that now! We're all getting ready for the Eid celebration here, and I still have so much cleaning to do! I'm gonna be a busy bumblebee these next few days! Happy weekend! :)

Mariuca September 28, 2008 at 5:42 AM

Debbie, I was mengomen-ing at Emila's with Marvic and she told me abt the vege. She's from Sarawak too! ;)

Oh yeah, luxury hotel is def my thing. I must go to Sarawak one day, and u know I've never been to Sabah too right? Enjoy the rest of ur weekend yeah? :D

bintang4 September 28, 2008 at 10:34 AM

Doing some late drop here..
Last night EC slow bangat..

Rozella September 28, 2008 at 8:34 PM

Hey babe, I'm finally deleting all the sites on my blogroll that I don't visit and I added new ones in like MPG!! Hehehe Sorry it took so long. I can be a bit of a pemalas at times. :P

Mariuca September 29, 2008 at 2:38 AM

Hi Bintang! Tu la, yest EC slow gila kan? I managed to finifh my round, but really late! :)

Mariuca September 29, 2008 at 2:39 AM

LOL! Rozella, I oso sometimes very pemalas he he! Thanks so much for having MPG at ur blogroll Yay, love ya! :):):)

Adrian October 3, 2008 at 6:51 AM

GP! Your little niece is back....well not so little abymore is she...able to sit up and crawl all over the place...so cute lah she....very nice hair!! :) You must be real happy to have a wish come true even if is for just a few weeks!

Cheers!

Mariuca October 3, 2008 at 1:23 PM

GK!!! I'm thrilled as you can see! I'm gonna miss her so much when she goes back home in about a week or so!

Every time I visit my parents, first thing I'll ask is where's the baby? He he, she is really so cute la and yup, I love her curly-wurly hair too! And when she laughs and smiles...I just can't get enough! :):):)

Mariuca October 3, 2008 at 1:39 PM

Thanks Tina, I'm gonna miss my baby lots when she goes back to UK! :)

Adrian October 3, 2008 at 7:13 PM

GP!! Time to get one of your own! What are you and B waiting for? hehe Wait too long and Isabella will be able to babysit lah hehe

Cheers!

PS How was raya?

Mariuca October 6, 2008 at 3:39 PM

He he waiting for LJ's baby first ha ha ha!!! You hear that LJ? ;) And then waiting for Emila's second baby lolz!! ;)

Raya was damn filling GK, if ya know what I mean! Time to get back on my so-called diet. Happy Monday! :)

LadyJava October 6, 2008 at 3:45 PM

WHAT!!! LJ's baby?? lol GP!! terkejut I baca your comment!! lucky did not fall off the chair..heheh LJ dah nak retire dah...dah tua dah..lolz!!

Can you imagine if i have a baby now.. when my baby is 10 I'm 49 already...tsk tsk..lol.. tapi kalau Tuhan nak bagi.. i ambik jer.lol!!

LadyJava October 6, 2008 at 3:45 PM

Emila.. ok lagi kot!! heheh

Mariuca October 13, 2008 at 3:37 AM

Eh belum reply LJ's comment here it seems! Apa salahnya ada baby at 40 pun, hopefully all will be okay if that happens kan? Btw, baby Issy dah balik dah, sedih ni! :(

LadyJava October 13, 2008 at 3:40 AM

GP! Mmg ler nothing wrong and kalau ada rezeki even at 50 I want...lolz..cuma hope can keep up with the baby's energy jer...lolzz

Oh Baby Issy went back already?? Boo hoo!!! so sad but I'm sure you have lots of picture kan??..tenung puas2 ok :)

Mariuca October 13, 2008 at 3:44 AM

Yeah lor LJ, I was so depressi yesterday, sigh!!! Dunno when I'll see her again, she was so adorable yesterday, I hugged her puas-puas but still tak puas! :(

LadyJava October 14, 2008 at 8:35 PM

GP! I hope you are not as depressi already ya.. got new toy already mah :)

Mariuca October 15, 2008 at 4:36 AM

Hi LJ! Actually I'm still a lil depressi, esp today. But it's okay, I have baby Issy's pics to cheer me up, miss my baby doll! Now got nothing to hug boo hoo! Thanks for checking on me, HUGS! :):):)

LadyJava October 15, 2008 at 7:47 PM

GP! You're depressed? Especially today?? why lah dearie!!

Mariuca October 16, 2008 at 12:25 AM

Thank you Insurance, and welcome to MPG! :)

Mariuca October 16, 2008 at 12:26 AM

LJ, depressi thinking abt baby Issy dah balik UK! No more baby doll for me now boo hoo! :(

Love n Hugs from Genie Princess!

Blog Widget by LinkWithin

Red Hot Drops

I'm A Drop Star

Scent-sational Scent-sations

My Visitors

Bloggers Exchange

Vote for Mariuca

Recent Visitors

Blog Makeover by LadyJava Creations